fbpx

Blogas

Mokomieji straipsniai

Spalvų keitimas naudojant Adobe Photoshop

 Adobe Photoshop programos pagalba galite nesunkiai keisti nuotraukoje esančias spalvas, jų sodrumą bei atspalvius.  Spalvos keitimo įrankį galite rasti: Create new adjustment layer -> Hue/saturation Rekomenduojame vengti ekstremumų ir stipriai keisti spalvą, jos sodrumą ar šviesumą, nes gali atsirasti nepageidaujamų dėmių.... read more

Adobe Lightroom Presets

 Adobe Lightroom Presets tai pagalbinė priemonė retušuojant nuotraukas. Tai lyg tam tikri ekspozicijos, spalvų bei kitų nustatymų paruoštukai, kuriuos gali naudoti savo redaguojamoms nuotraukoms.  Presetai fotografui padeda ne tik sutaupyti laiko, tačiau ir nenukrypti nuo savo stiliaus.  Presetų galite ieškoti internete arba susikurti patys!... read more

Fono pratesimas nuotraukoje

 Pritrūkai fono nuotraukoje? Naudok automatinį kontekstinio retušavimo įrankį Adobe Photoshop programoje.  Pažymėkite norimas užpildyti fonu vietas nuotraukoje: edit  content aware fill  OK Tik keli žingsniai tobulam rezultatui... read more

Fotografija saulės šviesoje

✔️ Nepamirškite savo kameros karantino metu, pasinaudokite šiltais pavasarinės saulės spinduliais ir namus paverskite į fotostudiją!   Jeigu neturi dirbtinio apšvietimo pasinaudok pačiu didžiausiu, stipriausiu ir naturaliu šviesos šaltiniu – saule ☀️   Šio šviesos šaltinio krypties ar stiprumo valdyti negalėsi, tačiau gali šiek tiek paekspermentuoti pasitelkdamas žinias bei vaizduotę. Naudok gėles, spalvotus filtrus ar net kiaurasamčius – tokiu būdu sukurdamas įdomių formų šešėlius!   Saulės spinduliai nuotraukose tinka ne tik portretams, bet ir produktų fotografijai!  ... read more

Išlaikymas fotografijoje

 Be ISO ir diafragmos, trečiasis parametras, kuris reguliuoja nuotraukos šviesumą fotoaparate yra – išlaikymas. Tai yra nustatymas, kuris nurodo kaip ilgai yra įleidžiama šviesa pro objektyvą į fotoaparato sensorių.  Išlaikymas fotoaparate žymimas sekundėmis arba jos dalimis, pvz.: 1”, 1/60, 1/5000. Čia reiškia, jog išlaikymas truks: 1” – vieną sekundę 1/60 – vieną šešiasdešimtąją sekundės.  Kuo pasirinktas laiko tarpas yra ilgesnis – tuo nuotrauka bus šviesesnė ir atvirkščiai. Pvz.: 1/200 sekundės dalis trunka ilgiau už 1/5000 sekundės dalį, todėl nuotrauka daryta su pirmaisiais nustatymais bus žymiai šviesesnė.  Tačiau reikėtų nepamiršti, jog fotografo rankos taip pat šiek tiek juda, todėl fotografuojant iš rankos nerekomenduotina rinktis ilgesnio nei 1/60 (reikšmė nurodyta apytiksli) sekundės išlaikymo, nes nuotrauka gali gautis išsiliejus. Visdėlto jeigu nutinka taip, jog reikia pasirinkti ilgesnį išlaikymą nei 1/60 sekundės rekomenduojame naudoti trikojį arba kitur stacionariai padėti fotoaparatą. Tokiu būdu gausime ryškias, neišsiliejusias nuotraukas fotografuojant ilgais išlaikymais. Tačiau jei fotografuojamas objektas yra judantis (bėgantis žmogus, važiuojantis automobilis ir pan.) – jis išsilies.  Trumpi išlaikymai (1/1000, 1/4000) dažniausiai naudojami tik labai gerame apšvietime, pvz.: labai saulėtą dieną.  Vidutinės trukmės išlaikymai (1/125, 1/200, 1/400) dažniausiai naudojami standartinėse situacijose, pvz.: fotografuojant patalpoje.  Labai ilgi išlaikymai (1”, 15”) dažniausiai naudojami fotografuojant tik stacionariai pasistačius fotoaparatą prastame apšvietime, pvz.: naktinė fotografija.  Visos reikšmės bei duoti konkretūs pavyzdžiai yra orientaciniai, tai nėra nustatytos... read more

Kas yra ISO?

✔ Labai paprastai kalbant ISO yra nustatymas Jūsų kameroje, kurio pagalba galite pašviesinti arba patamsinti savo kadrą. Dėl šios priežasties ISO labai gelbėja kuomet fotografuojama prastame apšvietime. Pvz.: ISO 100 – kadras tamsesnis lyginant su ISO 3600.   ✖ Tačiau kadro šviesinimas keliant ISO skaičių sukelia nemalonias pasekmes – nuotraukoje pradedama matyti daug nereikalingų spalvotų “taškiukų”, “grūdelių” dar kitaip vadinamų triukšmais.   ➡ Būtent dėl šios priežasties norint pašviesinti kadrą rekomenduojama ISO skaičių didinti tik iškirtiniais atvejais: ▪️kai objektai juda ir negalite rinktis labai ilgo išlaikymo ar fotografuoti naudojant trikojį ▪️kai negalite plačiau atverti diafragmos: riboja objektyvo galimybės arba reikalinga ilgesnė ryškumo zona ▪️kai negalite pasirūpinti papildomu apšvietimu   ⚙️ Prie kiekvieno fotoaparato specifikacijos galite pastebėti nurodytą to fotoaparato maksimalų ISO skaičių, pvz.: ISO 12800, ISO 1600. Kuo didesnį maksimalų ISO gali tūrėti fotoaparatas tuo jis geriau “susitvarkys” prastame apšvietime. Tačiau ISO 1600 ne visada lygu ISO 1600. Fotoaparate, kurio maksimalus ISO gali būti 1600, pasirinkus tokią ISO reikšmę nuotraukose bus labai daug triukšmo, o fotoaparate, kurio maksimalus ISO gali būti 12800, pasirinkus ISO reikšmę 1600, triukšmų galime beveik net nepastebėti.   🙌 Apibendrinant: kuo mažesnė ISO reikšmė – tuo kadras tamsesnis, tačiau kokybė geresnė, kuo ISO reikšmė didesnė – tuo kadras šviesesnis, tačiau kokybė prastesnė. Tačiau nebijokite ir nesustokite fotografuoti net ir naudojant didesnį ISO skaičių, jeigu galimybių kitais būdais pašviesinti kadro neįmanoma. Kartais nuotrauka gali būti ir ne visai techniškai tvarkinga, tačiau būti įsimintina ir svarbi.   ‼️P.s. Minimalius triukšmus galima panaikinti vėliau redaguojant nuotrauką specialiomis programomis, tačiau nepersistenkite, jog nuotraukos netaptų “numuilintos”.... read more

Diafragma (angl. aperture)

✔️ Diafragma (angl. aperture) yra tarpas objektyve, kuris gali atsiverti plačiai arba siaurai. Fotoaparate diafragmos atvirumas žymimas raide F (pvz.: F5.5, F12, F16 )   ‼️Šioje vietoje svarbu nesupainioti – kuo F skaičius DIDESNIS – diafragma atverta SIAURIAU, kuo F skačius MAŽESNIS – diafragma atverta PLAČIAU. Tai reiškia, jog F1.4 yra labai plačiai atverta diafragma, o F22 yra labai siaurai atverta diafragma.   Kokią įtaką tai mums daro nuotraukoje?   💡Šviesumas. Kuo diafragma atverta plačiau (F skaičius žemesnis) tuo pro objektyvą į fotoaparatą šviesos pateks daugiau ir nuotrauka bus šviesesnė. Kuo diafragma atverta siauriau (F skaičius aukštesnis) tuo pro objektyvą į fotoaparatą šviesos pateks mažiau ir nuotrauka bus tamsesnė.   🌫 Išsiliejęs fonas. Kuo diafragma atverta plačiau (F skaičius žemesnis) tuo nesufokusuotos nuotraukos vietos bus išsiliejusios labiau arba kitaip ryškumo zona (angl. depth of field) bus trumpesnė. Kuo diafragma atverta siauriau (F skaičius aukštesnis) tuo nesufokusuotos nuotraukos vietos bus išsiliejusios mažiau arba kitaip ryškumo zona (angl. depth of field) bus ilgesnė.   ❓Kokį F skaičių pasirinkti priklauso nuo fotografuojamos situacijos. Jeigu fotografuojate portretą ir norite, jog fonas už Jūsų modelio ir pirmas planas esantis prieš Jūsų modelį būtų išsilieję, rinkitės plačiai atvertą diafragmą, pvz.: F2. Jeigu fotografuojate grupę žmonių stovinčių ne vienoje linijoje ir norite, jog jie visi būtų ryškūs, rinkitės siaurai atvertą diafragmą, nes ji prailgins Jūsų ryškumo zoną pvz.: F8 (tačiau nepamirškite, jog kadras labai patamsės).   ✖️ Kaip plačiai galite atverti diafragmą priklauso nuo Jūsų turimo objektyvo. Prie kiekvieno objektyvo specifikacijų yra nurodyti skaičiai, pvz.: “35mm F/2”. Būtent skaičius prie F raidės nurodo kaip plačiausiai (koks mažiausias skaičius) gali būti atverta Jūsų objektyvo diafragma. Tačiau nesunku... read more

Fokusavimas: auto ar rankinis?

 Fokusavimas: auto ar rankinis?  Tiek automatinis tiek rankinis fokusavimas gali suteikti tokį patį rezultatą. Naudojant automatinį fokusavimą, fotografui nereikia daryti nieko, tuo tarpu naudojant rankinį fokusavimą, fotografas turi jį valdyti ranka. Nepaisant to fotografai ne visada yra linkę pasitikėti automatiniu fokusu.  Automatinis fokusavimas dažniausiai naudojamas fotografuoti reportažams, sportui ar kitiems judantiems objektams kuomet turima tik kelias sekundes įamžinti kadrui. Tačiau automatinis fokusavimas nefokusuoja arba labai sunkiai fokusuoja nekontrastingose vietose bei prastame apšvietime.  Rankinis fokusavimas dažniausiai naudojamas fotografuojant stacionarius objektus, macro, naktinėje fotografijose kuomet reikia labai tikslaus fokuso arba yra prastas apšvietimas. Tačiau ranka tiksliai sufokusuoti nėra paprasta, todėl tai reikalauja tam tikro įdirbio.  ... read more

Fono panaikinimas naudojant Adobe Photoshop

 Kaip greitai galima Bernie Sanders perkelti į fotostudiją?  Užtenka vos kelių sekundžių Photoshop’e! Select  subject  mask/delete  Rekomenduojame fono neištrinti, o naudoti maskavimo funkciją, kurios pagalba lengvai galėsite modifikuoti užmaskuotus kraštus: pelę užvedus ant sluoksnio kaukės  select and mask... read more

Portreto fotografavimas

 Portrete svarbiausias elementas yra žmogus, mūsų (fotografų) akimis dar žinomas kaip modelis. Fotografo misija fotosesijos metu – užtikrinti, jog modelis ne tik maivytųsi jam prieš kamerą, bet ir jaustųsi laisvai ir komfortabiliai. Tokiu būdu modeliui paliksite ne tik gerą fotosesijos įspūdį, bet ir pats liksite su gausybe gražių ir nuotaikingų nuotraukų.  “Apšilkite” prieš fotosesiją susipažindami ir susidraugaudami su modeliu. Jeigu modeliui tai pirmoji rimta fotosesija – supažindinkite jį su būsima fototsesijos eiga, papasakokite apie turimas patirtis ar pasidalinkite smagia istorija, aiškumas modeliui išsklaidys baimes (ar bent didžiąją jų dalį).  Pasirūpinkite muzika fotosesijos metu nepaisant to ar fotografuojate patalpoje ar kitoje lokacijoje. Taip pat leiskite modeliui pačiam nuspręsti kokias dainas leisti. Tai padės jam atsipalaiduoti ir užpildys nejaukias tylos akimirkas.  Nuolat sakykite komplimentus modeliui, tai suteiks jam pasitikėjimo savimi. Niekada nesakykite, jog jis atrodo ar daro kažką blogai. Patikrinę nuotrauką fotoaparato ekranėlyje niekada nesakykite “jūsų ranka labai stambi, pasisukite kitu kampu”, geriau tai pakeistumėt į “gavos gerai, bet gal pabandom dar vieną kadrą padaryti pasisukus kitu kampu”.  Prieš paprašant modelio kažkaip pozuoti, būtinai visų pirma būkite išbandę šią pozą pats, jog poza tikrai būtų patogi ir išvis įmanoma įgyvendinti (šis patarimas negalioja išskirtiniais atvejais kai fotografuojate modelius turinčius specialių įgūdžių, pvz.: gimnastas).  Dalinkitės savo darbo procesu su modeliu: parodykite jam kelias tikrai pavykusias nuotraukas kameroje, kur jis atrodo gražiai, tokiu būdu suteiksite jam daugiau pasitikėjimo, entuziazmo ir laisvės pozuojant.  Kalbėkite daug, pozityviai ir užtikrintai. Blogiausia ką gali padaryti fotografas fotosesijos metu tai tylėti ir nieko nekomentuoti, taip nutikus modeliui gali pasirodyti, jog jis daro kažką blogai.  Pasirūpinkite, jog modelis jaustųsi komfortabiliai. Fotosesijos metu domėkitės ar jam ne per šalta, ne... read more

Peizažų fotografavimas žiemą

✔️ Gamtai nusispalvinus baltai pradėjome matyti ją kitaip, kyla noras nepraleisti progos ir įamžinti nuostabią žiemą. Tačiau reikia nepamiršti, jog tai gali būti nelengva užduotis ir prieš paliekant šiltus namus derėtų prisiminti kelis svarbius niuansus: 🥶 Laukia šaltis bei drėgmė. Net jeigu ir jūs to nepamiršote ir apsirengėte mažiausiai trimis sluoksniais drabužių, derėtų nepamiršti pasirūpinti ir savo fototechnika. Dėl didelio šalčio, fotoaparato baterijos greičiau išsikrauna, todėl įsitikinkite, jog jos būtų pilnai įkrautos ir laikomos šiltoje vietoje, pvz.: vidinėje kišenėje. Staigi temperatūrų kaita pernešant fotoaparatą iš labai šaltos aplinkos į šiltą sukuria vandens kondensatą (panašų efektą patiria žmonės, kurie nešioja akinius), kuris kenkia fotoaparatui. Dėl šios priežasties rekomenduotina pasirūpinti drėgmei atspariais fotokrepšiais, grįžus namo iškart nejungti kameros, o leisti jai sušilti, išdžiūti, fotografuojant lauke stengtis kuo dažniau fotoaparatą laikyti šiltoje, drėgmei atsparioje vietoje arba įsigyti/pasigaminti tam specialius įdėklus. Galite iš anksto kišenėse turėti kelias sausas, drėgmę sugeriančias šluostes – vieną pasivalyti objketyvui, kitą kamerai. ❄️ Sniegas yra baltas, todėl pasirūpinkime, jog nuotraukoje jis ir liktų baltas. Tam svarbu teisingai pasirinkti baltos spalvos balansą. Neteisingai jį pasirinkus sniegas gali tapti gelsvu arba melsvu, dėl ko nuotrauką nebus techniškai tvarkinga. Jeigu baltos spalvos balansą renkame rankiniu būdu naudojant kelvino skalę, žemesnė temperatūrą (arba mažesnis skaičius) reikš, jog aplinka yra per “šilta” ir mums ją reikia “pašaldyti” – nuotrauka bus mėlynesnė ir atvirkščiai, kuo skaičius didesnis, tuo nuotrauka bus geltonesnė arba kitaip “šiltesnė”. ⬜️ Saugokitės nuo nuotraukų pereksponavimo. Sniegas baltas ir atspindintis labai daug šviesos, todėl pereksponuoti (padaryti jas per daug šviesias) labai nesudėtinga. Tam svarbu pasirinkti tinkamus ekspozicijos nustatymus, o papildomai galima įsigyti poliarizacinį filtrą, kuris mažina atspindžius. ◼️ Naudokite blendą –... read more

Blykstės naudojimas derinant su ilgu išlaikymu

✔️ Blykstė trunka tik trumpą akimirką todėl reikia susinchronizuoti blykstę su fotoaparato užrakto greičiu (angl. shutter speed). Maksimalus užrakto greitis fotografuojant su blykste dažniausiai fotoaparatuose yra apie 1/200, tačiau jau yra fotoaparatų, kurių užrakto greitis gali būti ir trumpesnis. 🌃 Fotografuojant visiškoje tamsoje nėra svarbu kokį užrakto greitį pasirinksime rezultatas visada bus toks pats (kalbant apie maksimalų trumpiausią, pvz.: 1/200 ir ilgesnius pvz.: 1/60, 6sec. ir t.t.). 💡Tačiau jeigu fotografuojama ne visiškoje tamsoje, tokiu atveju užrakto greitis turės įtakos galutiniam rezultatui. Ir pasinaudojant tuo galima sukurti labai įdomių rezultatų, pavyzdžiui į kadrą specialiai “įnešant” papildomos šviesos, ja “piešiant” šalia fotografuojamų objektų. ❓Kaip yra gaunamos tokios nuotraukos? Pasirinkus ilgą užrakto greitį, blykstė vistiek truks tik vieną akimirką. Tai reiškia, jog net jeigu ir užrakto greitis truks 6 sekundes, blykstė tame tarpe suveiks tik vieną kartą ir tik vieną akimirką. Tuo momentu kai blykstė suveikia vaizdas nuotraukoje yra “sustabdomas”, visa kita kas vyksta kadre yra nufotografuojama įprastai „ilgu išlaikymu“. Todėl, jeigu 6 sekundes yra fotografuojama iš rankos arba yra fotografuojami judantys objektai jie išsilies, o “sustingęs” objektas nuotraukoje liks tik stipriai apšviestas blykstės. Tokiu būdu, derinant “sustingusį” ir “išsiliejusį” vaizdus kadre galima gauti įdomių rezultatų. 👉 Pavyzdyje pateiktoje nuotraukoje fotoaparato nustatymai: 2,5s. f/14... read more

Pasakokite istorijas savo nuotraukomis

✔️ Pasakokite istorijas savo nuotraukomis. Pastarąją fotografas gali papasakoti naudojant nuotraukų serija, o kartais pakanka net vienos nuotrauka. Nuotraukų serijos atveju vaizdai yra išdėstomi tam tikru būdu, siekiant paveikti žiūrovo emocijas. 👥 Nuotraukų serija tarpusavyje turi turėti kažką bendro, tai gali būti: spalvos, modeliai, rekvizitai, apranga, modelių fiziniai bruožai, objektai ir t. t. Kodėl verta tai daryti❓ 👉 Graži nuotrauka dažnu atveju yra tik graži ir greitai pamirštama. Nuotraukos, kuriomis atskleidžiama tam tikra istorija ar mintis yra labiau įsimintinos, palieka didesnę išliekamąją vertę žiūrovui, o kartais net keičia požiūrį. Taip yra todėl, nes žiūrėdamas nuotraukų istoriją žiūrovas ją išgyvena emociškai, jaučia tam tikrus jausmus pritaikydamas juos savo asmeninėje patirtyje. 🎄Nebūtinai nuotraukų istorija turi keisti žiūrovo gyvenima, tai gali būti tiesiog eilinė Kalėdinė istorija (kaip pavaizduota pavyzdyje), tačiau pastaroji yra daug įdomesnė žiūrovui nei pavienė, nieko nepasakojanti graži vaikų nuotrauka prie... read more

Naujienos programoje Adobe Lightroom

✔️ Naujausia Adobe Lightroom versija pasipildė maloniomis naujienomis fotografams. Atnaujintas kaukės įrankis (angl. masking tool) leidžia automatiškai pasirinkti: ▪️ Objektą (masking -> select subject) – tai pagrindinis, esantis fokuse objektas Jūsų nuotraukoje ▪️ Dangų (masking -> select sky) ▶️ Pasižymėję dangų arba objektą Jūs galite keisti jų ekspozicijos, spalvų, tekstūrų nustatymus atskirai. Taip pat invertavę, pasižymėjimą galite keisti viso fono išskyrus objekto arba dangaus nustatymus. Pavyzdyje aukščiau yra pavaizduota kaip lengvai galima pasižymėti nuotraukos objektą, keisti jo nustatymus ir invertuoti pasižymėjimą.  ... read more

Kalėdinių lempučių fotografavimas

✔️ Artėjant šventėms neretai fotografuojame Kalėdines lemputes fone. Jas galime fotografuoti kaip pagrindinį objektą arba kaip foną. Tačiau rezultate ne visada gauname norimą rezultatą. Tokiu atveju svarbu gerai išmanyti niuansus, kuriems turi įtakos pasirinkti fotoaparato nustatymai.   ⚫️ Plačiai atvėrus diafragmą (pvz.: F/1.8) gaunamas “bokeh” efektas. Sudariusių “dėmelių” struktūra priklauso nuo kiekvieno objektyvo individualiai, kadangi tam didelę įtaką daro lęšių struktūra bei milimetrai (zoom’as). Dažniausiai ši technika naudojama portretams, produktų fotografijai.   🔘 Siaurai privėrus diafragmą (pvz.: F/16) galima gauti “žvaigždutes”. Dėl susidariusios lęšių difrakcijos, lemputės šiek tiek išsikreipia ir jų spinduliai tampa panašūs į piešiamas žvaigždutes. Ši technika dažniausiai naudojama fotografuojant peizažus.   ⚡️ Fotografuojant su blykste, pastaroji turi būti labai silpna, jog neperšviestų lempučių arba jas komponuokite toliau nuo fotografuojamo objekto, jog blyksčių šviesa, kuri nukreipta į objektą, nepasiektų (arba minimaliai siektų) lemputes.   ❗️ Nuotraukose pavaizduoti „bokeh“ fotografuoti naudojant skirtingus objektyvus bei jų parametrus, milimetrus bei diafragmą:   ▪️30mm F/2.8 fotografuota su Tamron 15-30mm f/2.8 Di VC USD G2 ▪️50mm F/1.4 fotografuota su Canon EF 50mm f/1.4 USM ▪️100mm F/2.8 fotografuota su Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM ▪️200mm F/2.8 fotografuota su Canon EF 70-200mm f2.8L IS USM ▪️600mm F/6.3 fotografuota su Tamron SP 150-600 mm F/5-6.3 Di VC USD G2  ... read more

Grafinės figūros kompozicijoje

 Grafinės figūros kompozicijose yra labai stiprus elementas, kadangi yra įprastos žiūrovui, lengvai suprantamos.  Trikampiai – bet koks trijų taškų išdėstymas kadre (išskyrus tiesią liniją) sukuria menamą trikmapį kompozicijoje. Tai labai stipri forma, kadangi mūsų akims ji yra lengvai pastebima. Trikampiai, kurių viršūnė yra kadro viršuje, sukuria stabilumo jausmą. Jeigu jo viršūnė apačioje, kadras atrodo nestabilus, nestatiškas ar netgi agresyvus. Trikampio viršūnę pozicionuojant kadro dešinėje arba kairėje, sukeliama įtampa. Kartais ši kompozicija gali asocijuotis su rodyklės rodoma kryptimi, todėl sukuria judėjimo jausmą, žiūrovo akims lengviau “skaityti” kadrą.  Keturkampiai – dažniausiai jie sutinkami žmogaus sukurtose konstrukcijose, kiek rečiau – gamtoje. Ši kompozicinė priemonė reikalauja itin didelio tikslumo, kadangi dažniausiai yra lygiuojama su kadro kraštinėmis. Dėl šios priežasties svarbu redaguojant nuotrauką ištaisyti visus iškraipymus, kuriuos galėjo sukelti objektyvų konstrukcija. Keturkampiai yra siejami su sunkio jėga, tvirtumu, tikslumu ir griežtomis ribomis. Paprastai jie būna labai statiški, “nelankstūs” ir simetriški.  Apskritimai – kompozicijoje nėra lengvai nuspėjami, nes turi būti beveik išbaigti ir turėti labai tikslią, atpažįstamą formą. Apskritimai kompozicijoje sukuria uždarumo įspūdį, apgaubia viską, kas jų viduje ir traukia žiūrovo akį gilyn. Jie sukelia lengvą jų perimetru nukreipto judėjimo įspūdį, nes siejami su sukimusi.  ... read more

Židinio nuotolis

✔️Židinio nuotolis tai atstumas nuo objektyvo centro iki matricos (arba juostos). Jis matuojamas ir žymimas milimetrais (mm) ir yra viena iš pagrindinių bei svarbiausių objektyvo charaktreristikų. ▶️ Paprastai kalbant fiksuoto židinio nuotolio objektyvai neartina ir netolina (nebent patys judėsite iš vietos). ▶️ Kintamo židinio nuotolio objektyvai, atvirkščiai nei fiksuoti, gali artinti ir tolinti tam tikrame diapazone. Pavyzdžiui jeigu objektyvas yra 18-55 mm., tai reiškia, jog sukdami objektyvo žiedą galite nustatyti 20mm., 35mm., 50mm. ir t.t. 🤔 Kokius objektyvus rinktis: fiksuoto židinio nuotolio ar kintamo? 💸 Kaina / kokybė Dauguma fiksuoto židinio nuotolio objektyvų (lyginant panašias charakteristikas bei gamintojus) kainuoja mažiau. Taip yra todėl, jog kintamo židinio nuotolio objektyvai turi papildomą funkcionalumą bei jų gamyba yra žymiai sudėtingesnė. Tiek fiksuoto, tiek kintamo židinio nuotolio objektyvai yra kokybiški, tačiau lyginant, sąlyginai panašios kainos bei charakteristikos, fiksuoto ir kintamo židinio nuotolio objektyvus – fiksuoto ždinio nuotolio objektyvas bus kokybiškesnis. 💼 Patogumas Didžiausia priežastis kodėl verta rinktis kintamo židinio nuotolio objektyvus yra patogumas. Vienas kintamo židinio nuotolio objetyvas gali atstoti 2 – 3 fiksuotus objektyvus. Tačiau kintamo židinio nuotolio objektyvai dažnu atveju yra kur kas sunkesni. ☀️ Šviesa Fiksuoto židinio nuotolio objektyvai dažnu atveju yra šviesesni lyginant su kintamo židinio nuotolio objektyvais, kadangi labai sudėtinga pagaminti kintamo židinio nuotolio objektyvą, kurio diafragma gebėtų plačiai atsiverti. Pastarųjų objektyvų rinkoje yra, tačiau jų kaina yra gan aukšta... read more

Objektų gretinimas kompozicijoje

 Objektų gretinimas kompozicijoje (angl. juxtaposition) tai dviejų (arba daugiau) kontrastingų arba papildančių vienas kitą objektų gretinimas viename kadre. Tokiu būdu labai aiškiai ir paprastai yra sukuriame pagrindinė kadro tema.  Norint sukurti tokią kompoziciją būtina, jog kadre būtų įkomponuoti bent du, labai stiprūs elementai.  Žiūrovas matydamas nuotraukoje du skirtingus arba vienas kitą papildančius elementus bendrai, gali iš to padaryti išvadas apie kiekvieną jų atskirai.  Ši kompozicija plačiai naudojama ne tik fotografijoje, bet ir kituose menuose. Pavyzdžiai, kaip galima sukurti objektų gretinimo kompoziciją: Didelis ir mažas: Didelė gamta (kalnai, medžiai) ir mažas žmogus. Dideli pastatai ir mažas automobilis. Juoda ir balta. Klasikinis gretinimo pavyzdys, kontrastingus elementų savybių skirtumus sustiprins juoda ir balta spalvos. Žmonių fizinės savybės. Stambus ir lieknas, aukštas ir žemas, vyras ir moteris. Emocionalus ir bejausmis. Nesuvaidintas šio gretinimo pavyzdys neretai sutinkamas renginiuose, kuomet didžioji dalis žmonių į pagrindinį akcentą, o vienas arba kita, mažoji, žmonių grupė susikoncentravus kitur. Žmogus ir technologijos. Gamta ir miestas, praeitis ir ateitis. Tekstūros, medžiagos. Kvadratai ir apskritimai, tiesios ir lenktos linijos, švelnūs ir aštrūs kraštai, šviesios ir tamsios. Nauja (jauna) ir sena. Gretinamos naujos ir senos technologijos, jauni ir seni žmonės, jų kūno dalys (rankos, kojos, veidas, akys), senovinio stiliaus aplinka su dabar esamu aprangos stiliumi. Stiprus ir silpnas. Turtingas žmogus ir vargšas, pavargęs ir vikrus, ligotas ir sveikas, liudnas ir laimingas.  P. S. Šiai kompozicijai gauti dažnai naudojamos foto manipuliacijos.  Nuotraukoje pateiktas pavyzdys naujo didelio ir seno bei mažo televizoriaus sugretinimas. Aiškios nuotraukos temos: laikas, pokyčiai, technologijų kaita.  Komentaruose pasidalinkite savo nuotraukomis, kuriose esate užfiksavę kontrastingą objektų sugretinimą!... read more

Patarimai fotografuojant vaikus

 Fotografuoti 1 – 5 metų amžiaus vaikus gali būti tikras iššūkis. Jie jau nebe naujagimiai gulintys vienoje vietoje ar ropojantys keliuose kvadratiniuose metruose. Išmokę vaikščioti ir bėgioti vaikai gali keisti savo lokaciją kiekvieną sekundę…  Susipažinkite su vaiku prieš jį fotografuojant. Prieš fotosesiją skirkite laiko susipažinimui su vaiku. Bendraukite jų kalba, paklauskite apie jo mėgstamas knygas, žaidimus. Tai ypatingai svarbu jeigu vaikas jus mato pirmą kartą, kadangi dažnu atveju jis gali išsigąsti naujo ir nepažįstamo suaugusio žmogaus šalia pasislėpusio už didelės kameros.  Supažindinkite vaiką su procesu ir rezultatu. Jeigu vaikas nėra dažnai fotografuojamas arba tai jam pirmas kartas, ypatingai rekomenduojama supažindinti jį su procesu, parodyti kamerą, parodyti kokios nuotraukos yra gaunamos, leisti jam pafotografuoti. Tai jam gali suteikti daugiau pozityvumo bei susidomėjimo besifotografuojant. Fotografuokite juos tokius, kokie jie yra (ne tokius, kurių prisižiūrėjote internete) Labai svarbu suprasti, jog tokio amžiaus vaikai nemoka gerai apsimetinėti, tad neverskite jų apsimestinai pozuoti. Geriau išsiaiškinkite kokia veikla jiems patinka, sudominkite juos jų mėgstamais arba naujais užsiemimais ir tuomet juos fotografuokite.  Nusiteikite trumpai fotosesijai Dažniausiai vaikai negali susikoncentruoti ilgai užsiimant viena veikla, kadangi jiems tai gali greitai atsibosti arba šie gali pavargti. Dažnu atveju vaikų fotosesijos trunka ne ilgiau nei vieną valanda, dažniausiai – tik pusvalandį. Fotosesijos metu stebėkite vaiką ir jo entuziazmą fotografuotis, per daug jo nenuvarginkite, nes jis taps irzlus, piktas ir rezultate: labai daug nuotraukų su piktu vaiku.  Pasiruoškite fotosesijai. Kadangi fotosesija ilgai netruks, turite maksimaliai išnaudoti visą skirtą laiką. Išsirinkite šviesią patalpą bei apgalvokite tinkamus kampus, nusireguliuokite nustatymus ir tik tada pasikvieskite vaiką fotografuotis.  Apšvietimas bei nustatymai. Rekomenduojama pasirūpinti gausiu apšvietimu, kadangi tokio amžiaus vaikai greitai juda, tad patartina naudoti ne... read more

Linijos nuotraukose

 Linijos nuotraukose yra labai stiprus kompozicinis elementas. Jos dažniausiai yra menamos, kurių realiai nėra, tačiau jas sukuria objektų, spalvų, šešėlių išsidėstymas kompozicijoje.  Linijos gali būti vedančios, turėti kryptį. Pavyzdžiui akys žiūrinčios tam tikra kryptimi arba vedantis kelias. Tokios linijos padeda kadro žiūrovams “skaityti” arba “keliauti” po kadrą, nuo vieno iki kito objekto arba sukoncentruoti žiūrovo žvilgsnį į vieną ir svarbiausią kadro komponentą.  Linijos taip pat gali būti:  Horizontalios – šios linijos žmogaus akiai yra patogiausios, nes mūsų matymo laukas yra horizontalus. Be to, horizontas yra gerai visiems pažįstama atskaitos linija, horizontalus paviršius yra pagrindas, ant kurio viskas laikosi. Dėl šių priežasčių horizontalios linijos paprastai simbolizuoja stabilumą, svorį, ramybę bei tylą. | Vertikalios – tai pagrindinis komponentas tose nuotraukose, kurios vaizduoja žmogų arba medį. Vertikalė kompozicijoje yra susijusi su greičio, judėjimo aukštyn arba žemyn pojūčiu. Įstrižainės – šios linijos kadre neturi būti griežtai sulygiuotos, todėl jos pasižymi krypčių įvairove. Įstrižainės suteikia gyvybės ir veiklos pojūtį, nes simbolizuoja neišsklaidytą kampą. Šios linijos nėra stabilios ir gali sukurti kritimo pojūtį. Įstrižainės linijos gali sukurti perspektyvos įspūdį, kuris prideda vizualinio gylio fotografijoje.  Kreivės – šią liniją galima laikyti viena vingiuojančia linija arba tiesių linijų, pamažu keičiančių kryptį, visumą. Kreivė sukuria labai stiprų judėjimo jausmą, kartais net pagreitėjimo įspūdį. Judėjimas kreive yra tolygus, todėl dažnai kreivės siejamos su švelnumu, tėkme, grakštumu bei elegancija.  Akių linijos – menamos linijos sukuriamos pačio stipriausio kadro elemento – akių. Jeigu nufotografuotos akys žiūri tam tikra kryptimi, žiūrovo akims taip pat pasidaro smalsu ką tos akys regi.  ... read more