Fotofestivalis SNAP 2019!

Fotofestivalis SNAP 2019!

Renginio nuotraukų galeriją galite pamatyti paspaudę čia.

2019 m. Gegužės 19 d. Vilniuje įvyko didžiausias Lietuvoje fotografijos renginys – Fotofestivalis SNAP 2019. Alternatyvų neturintis festivalis, jungiantis įvairiausius fotografijos bei videografijos mėgėjus ir profesionalus vyko Radisson Blue viešbutyje, kurio erdvės buvo suskirstytos į skirtingas zonas. Tarp jų – didžiulė konferencijos erdvė, atvira expo zona ir pranešimų erdvė, uždaros bei atviros workshop‘ų erdvės bei įvairios pramogos, su galimybe fiksuoti įdomiausius kadrus renginio metu. Visą dieną dalyvius džiugino ir savo patirtimi dalinosi net 24 savų sričių profesionalai, kurie taip pat buvo atviri diskusijoms bei klausimams.

A scenoje konferencijos pradžia buvo paskelbta įvardinant jos šūkį: „Išgręžk iš jų viską iki paskutinio lašo“ ir dalyviai iškart paskatinti aktyviai klausyti bei pasiimti iš pranešėjų kiek įmanoma daugiau.

Su pirmuoju pranešimu konferenciją pradėjo mados fotografas Tomas Kauneckas, tema: „Komponentas – tobulam kadrui!”. Fotografas pateikė pagrindinius komponentus, reikalingus tobulam kadrui, pabrėždamas jų reikšmingumą ir pateikė atitinkamų pavyzdžių. Vienu svarbiausiu komponentu bendrame vaizde įvardino modelį, kuris yra svarbiausias ir sunkiausias pasirinkimas darant projektą, tačiau tai pati svarbiausia sudedamoji dalis bendrame vaizde. Tomas Kauneckas drąsiai teigia: „Be tinkamai pasirinkto modelio manau, kad jūsų idėja yra pasmerkta“. Fotografas taip pat pabrėžė, kad svarbu yra turinys ir jo kokybė, kuris turi pasakoti istoriją bei prikaustyti dėmesį ir akcentavo, kad turinys yra kertinė ašis, į ką atsiremia geros arba blogos nuotraukos apipavidalinimas. Fotografas įvardino koks turinys yra labiausiai traukiantis dėmesį.

Fotografas Tomas Brazinskas pasidalino įžvalgomis apie tai kaip yra svarbu susikurti gerą portfolio ir kaip svarbus įvaizdis, kurį portfolio kuria viešoje erdvėje. Pranešimo metu fotografas akcentavo, kad būtina įsivardinti ką norima fotografuoti, pasirinkti fotografavimo sritį, taip pat pateikė pagrindines su portfolio susijusias problemas, aptarė kelis socialinėje medijoje esančius realius pavyzdžius, patarė į ką atkreipti dėmesį kuriant savo portfolio, kaip save pristatyti potencialiems klientams ir kur geriau publikuoiti savo darbų pavyzdžius. Fotografo teigimu, portfolio yra geriausi darbai, pasirinktoje srityje, atspindintys stilių/asmenybę. Tomas Brazinkas sako, kad įprastai mes mėgstame parodyti daugiau negu reikia, tačiau reikia atsirinkti geriau mažiau bet kokybiškų darbų, taip pat nebandyti įtikti visiems. Fotografas sako: „Yra žmonių, kuriems Jūsų reikia. Jūs turite tiesiog parodyti, kad Jūs turite tai, ko jiems reikia. Fotografuokite tai, ką iš tikrųjų mėgstate ir atsiras žmonių, kurie tai mėgsta“.

Fotomenininkė Monika Požerskytė pristatė kelis savo asmeninius projektus, paliesdama įdomius jų užkulisius ir unikalias istorijas, kurios slypi už kadro bei atsispindi užfiksuotuose vaizduose. Dalindamasi savo patirtimi, fotografė teigė, kad darant kūrybinius projektus, kurie yra įdomūs pačiam sau, kada jaučiama laisvė ir daroma viskas kaip nori pats, padeda susiformuoti savo kaip fotografo stilių. Pasak Monikos, pirmiausia reiktų fotografuoti tai, kas yra įdomu pačiam fotografui, o ne už pinigus. Jos manymu, projektas tai nėra penkių raudonų suknelių nufotografavimas, projekto esmė yra kai tai yra fotografuojama laike, pvz. kelias vasaras (Per visą projekto laikotarpį keičiasi ir fotografas ir fotografuojami žmonės, formuojasi tam tikros istorijos). Fotografė sako: „Jeigu jūs turėsite atsakymą kam visa tai fotografuojate, tai pamatysite kaip fotografija taps jūsų gyvenimo dalimi. Viskas prasideda nuo idėjos kam visa tai fotografuojate ir kodėl“.

Fotografė Oksana Točickaja papasakojo apie savo kelią į fotografiją, skirtingas patirtis, pasidalino savo kai kuriais įspūdžiais, atradimais bei įžvalgomis. Oksanos manymu, šiandien neužtenka susikurti Facebook ir Instagram profilių, siekiant būti pastebėtu reikia papildomų priemonių, nes konkurencija didelė. Nors Instagram yra puikus, fantastiškas būdas save reklamuoti, tačiau jei norime dirbti su tais užsakovais, kurių norime, reikia kai ko daugiau. Pakankamai svarbu atrasti savo išskirtinumus prieš kitus fotografus. Oksana sako: „Yra daug puikių fotografų, darančių nuostabias nuotraukas, bet jie visiškai neturi pasisekimo komercinėje srityje. Žmonės turi išmokti daryti savo pačių vadybą ir verslą, galvoti ne apie save, o apie tai su kuo nori dirbti ir būdus kaip tai padaryti“. Fotografė pasidalino savo patirtimi, kokiomis priemonėmis siekė savo tikslo dirbti reklamos srityje, pasidalino esminiais dalykais, keliomis taisyklėmis kaip bendrauti su klientu, išlaikyti gerą ryšį. „Klientas perka ne tik produktą, bet ir jūsų supratimą, problemos sprendimą“.

„Wide Wings“ agentūros įkūrėjas Gediminas Tamulynas, kurio tikslas kurti istorijas, keičiančias pasaulį, kalbėjo ir dalinosi patarimais apie prasmingo turinio kūrimą. Pranešimo metu parodyti video įrašai/istorijos „kalbėjo“ patys už save. Buvo paminėta, kad kuriant turinį, siekiant pritraukti norimą auditoriją reikia daug stiprybės ir drąsos būti savimi, taip pat nuosekliai ir kantriai dirbti. Gediminas daug reikšmės suteikė turiniui ir teigė, jog vaizdais galime daryti įtaką žmonėms bei prisipažino, kad jam patinka kai prasmingas turinys padeda gerinti visuomenę, padeda atsirasti darnai su aplinka, šalinti negatyvą, padeda geriau jaustis, nes kiekvienas žmogus susimąsto apie tai kokią žinutę „perskaito“ bei visomis prasmėmis pradeda pats viduje „augti“. Yra daug fantastiškus dalykus kuriančių žmonių, kurie kuria, nes nori perduoti tam tikrą žinutę ir, pasirodo, tai nebūtinai turi būti gražu, svarbiausia, kad už viso to slypėtų tam tikra žinutė. Gediminas sako: „Kai turime ką pasakyti, kartais gal užtenka ir telefono tam nufotografuoti, nufilmuoti“.

Kartu, tarp žinomų fotografų, kūrėjų, konferencijoje sudalyvavo ir „L‘Officiel“ vyriausioji redaktorė Agnė Jagelavičiūtė, kuri yra viena iš geidžiamiausių klienčių Lietuvos fotografams. Agnė paminėjo, kad visos fotosesijos atėjo kartu su jos žinomumu bei pasidalino pagrindiniais kriterijais, kuriais remiantis atsirenka fotografą žurnalui bei pabrėžė, kad nemėgsta  eksperimentuoti su naujais, mažai žinomais, fotografais. Neigiamo atsakymo sulauktų fotografas, kurio nuotraukos prastos. Svarbiausia kokybė ir fotografo gebėjimas įgyvendinti jam skirtą užduotį. Agnė teigia: „Retai dirbame su fotografais, kurių nežinome, nes turi būti tam tikra kokybės kartelė“. Pirmiausia fotografas turi įrodyti, kad yra kažko vertas, o tik po to reikalauti. Smagu kai fotografai pasiūlo gerą idėją ir gali ją iki galo išpildyti.

Konferencijos pabaigoje pasirodė charizmatiškoji vestuvių fotografų pora „Nakutis photography“, kurie su „uždegančia“ energija greitai ir lengvai įsiliejo į bendrą kontekstą. Fotografų pora dalinosi patirtimi, lygino savo fotografijos karjeros pradžioje darytas klaidas ir akcentavo ko nereikėtų kartoti. Nakutis akcentuoja, kad svarbiausia yra siekti lyderystės, tiek fotografijoje, tiek versle, tiek asmenybėje ir skatina fotografus tobulėti bei tobulėjimą įvardina kaip labai svarbų procesą.  Rekia būti lyderiais fotografijoje, išmanyti taisykles, kad būtų galima jas laužyti ir kurti kažkokį tai stilių. Fotografai pasidalino patarimais kas gali padėti pasiekti sėkmės versle ir kaip ieškoti įkvėpimo. Nakutis liepia klysti ir akcentuoja: „Pagrindinė klaida – neklysti. Nes jeigu neklystate, vadinasi jūs nieko nedarote naujo“ ir skatina būti tarp atitinkamų žmonių: „Jūs turite būti su žmonėmis, kurie jus įkvepia ir kuriuos jūs įkvepiate. Jei jūs nerasite ryšio, jūsų verslas nepasiseks, todėl, kad jums atsibos“.

Atvirų paskaitų, zonoje B, pirmąjį pranešimą pristatė Tomas Tumalovičius, kuris pasakojo apie fotografiją kaip verslą bei su fotografija susijusias savo keliones, atsirandančias galimybes ir iškylančius iššūkius, dalinosi įdomesniais kadrais bei įgyvendintais projektais. Fotografas dažnai organizuoja keliones grupelėms žmonių, mėgstantiems fotografuoti, tad pasidalino unikaliais kadrais iš kelionių bei pasakojo apie įdomius jų užkulisius.

Saulius Balčiūnas, video srities profesionalas, akcentavo, kad dabar ypatingai auga video poreikis ir atvirai dalinosi savo žiniomis bei praktiniais patarimais, pasakojo apie video kryptis ir jų subtilybes, pasidalino svarbiausiais aspektais kuriant vestuvių bei kitų renginių video medžiagą, akcentavo kas svarbu filmuojant reklamą. Taip pat Saulius įvardino, kad šiandien populiarėjantis žanras yra ir tiesioginės transliacijos, bei patarė ką būtina užtikrinti, siekiant tiesioginės transliacijos kokybės ir klausytojų susidomėjimo.

Fotografas Paulius Rakštikas kalbėjo apie regėjimą ir matymą fotografijoje. Jo teigimu, matymas yra išlavinta savybė. Retorinis Pauliaus klausimas paskatino susimąstyti: „Jei mes visi matome ir fotografuojame per matymą ar mes iš tiesų matome taip, kaip mums atrodo? Vieni mato vieną aspektą, kiti kitą. Lavinant savo pastabumą detalėms, keičiasi tai ką matome“. Įdomu buvo tai, kad fotografas palietė temą apie neregius fotografus, tam, kad suprasti jog galima ieškoti ir kito santykio su tuo, kas fotografuojama. Pasak Pauliaus, fotografavimas tai ne tik mygtuko paspaudimas, fotografavimas prasideda jau tada, kai stebi aplinką, žmones, jauti visa tai, kas vyksta aplink.

Fotografas Tomas Kauneckas kalbėjo apie tai, kaip atrasti savo stilių, pristatydamas tam tikro stiliaus nuotraukas bei diskutuodamas su fotografais Roku ir Dainium Ščiuka, kuriuos pasikvietė apie tai pakalbėti. Buvo aptarta, kad reikia kuo daugiau fotografuoti, kad atrasti savo stilių ir išsigryninti tai, kas labiausiai patinka. Savo stiliaus atradimas kiekvienam gali užtrukti skirtingą laiko tarpą ir kartais suvokti jį pačiam gali būti sudėtinga, todėl naudinga klausti nuomonės bendraminčių fotografų iš šalies. Siekiant atskleisti savo stilių, vienas iš patarimų – imtis įgyvendinti kokį nors savo asmeninį projektą, nes imantis savo projekto paprastai pasirenkama tai, kas labiausiai patinka. Kai pačiam įdomus turinys, tai tikėtina, kad jis taps įdomus ir kitiems. „Savo stilių susiformavau su pašalinių žmonių komanda, pačiam įsivardinti buvo sunku“, – atsimena Tomas.

Kadangi fotografija šiandien tampa populiariu verslu, Viktorija Vaitkevičienė, „Koinvesticinis fonas“ vadovė, susirinkusiems dalyviams papasakojo apie investicijas, paskolas fotografams, palankiausias finansavimo formas, nagrinėjo konkrečius finansavimo atvejus, reikalavimus verslui bei pristatė pagrindines finansavimo rūšis, rinkos dalyvius, finansavimo produktus bei finansavimo galimybes nuo verslo iki idėjos. Susidomėję, galėjo atrasti sau naudingos informacijos.

Ramunė Tumasonytė, Skaitmeninės komunikacijos strategė, į fotografus kreipėsi kaip į verslą, siekiantį pardavimų ir dalinosi savo žiniomis kaip Instagram gali padėti jiems augti, pasidalindama patarimais ir pavyzdžiais. Instagram yra nuolat kintantis, tad tam tikros taisyklės ir algoritmai verčia nuolat keisti savo strategijas, priklausomai nuo sekėjų skaičiaus. Pranešėjos nuomone, siekiant populiarumo, reikia apmąstyti ne kuo esi unikalus, bet kuo esi panašus į tuos žmones, kurių dėmesį norima atkreipti. Labai svarbu sugalvoti ką papasakoti, kad kiti sureaguotų. Ramunė teigia, kad „Instagram kaip socialinis tinklas įpareigoja sukurti nesibaigiančias istorijas. Šiandieninė istorija yra didelės istorijos dalis“ ir skatina pagalvoti kaip kiekvienas post‘as ar istorija sietųsi į tęstinę istoriją.

Kęstutis Vanagas, „Žmonės foto“ agentūros vadovas, dalinosi žiniomis apie fotografiją mobiliuoju telefonu, šiuolaikines telefono  galimybes, išorinius priedus geresnei nuotraukų kokybei sukurti, aptarė mobiliąsias programėles nuotraukoms redaguoti bei patarė kas ir kaip turėtų būti fotografuojama bei redaguojama.

Fotografas Robertas Daskevičius, įgyvendinęs asmeninį projektą „52 kartai“ ir išleidęs projekto knygą, atviravo apie šio projekto norus, tikslą, iššūkius ir sako nesitikėjęs, kad visas projektas reikalaus tiek daug pastangų. Remdamasis savo patirtimi, aptardamas šį projektą bei dalindamasis jo užkulisiais, fotografas išsakė ką reikėtų žinoti ir kas svarbiausia maisto fotografijoje.

Fotografė Ana Rosso pasakojo apie madą vestuvėse, pasidalino patirtimi kaip žmonės reaguoja į  naujoves, aptarė keletą žinomų fotografų ir jų darbų, analizavo pavyzdines nuotraukas bei davė patarimų kaip kurti vestuvių nuotraukas, kur ir kaip sustatyti jaunuosius, kokias pozicijas pasirinkti. Fotografė nuoširdžiai aiškino kas svarbu pačiam fotografavimo procesui, pabrėžė, kad svarbus unikalumas, skonis ir stilius.

Sporto fotografas Augustas Četkauskas dalinosi savo įdomiausiais kadrais ir įvardino svarbiausius aspektus sporto fotografijoje, papasakojo kokie reikalingiausi įgūdžiai ir netgi atskleidė keletą savo paslapčių. Tapo aišku viena, kad būtina išmanyti fotografuojamą sporto šaką, stebėti taktiką, kas leistų numatyti kitą žingsnį ir kad užfiksuoti judesiai būtų elegantiški ir išbaigti.

Pranešimų seriją užbaigė iGo2Dakar Komanda, kurie seka ir fiksuoja geriausius kadrus Dakaro ralyje. Kupina įkvėpimo, pasirengusi iššūkiams ir nuotykiams, komanda dalinosi patirtais iššūkiais, potyriais, smagiausiais įspūdžiais, kartu rodydami įspūdingiausius kadrus ir video medžiagą. Atrodo, kad įdomus bei atsakingas projektas, reikalaujantis atitinkamo pasiruošimo, ne tik dalyviams bet ir iGo2Dakar komandai suteikia daug azarto ir įkvėpimo. Komanda pasidalino jiems matytais užkulisiais, įdomiausiomis detalėmis bei supažindino su Pietų Amerikos kraštovaizdžio grožiu.

Visą dieną trukęs renginys nepaliko abejingų. Diena buvo kupina įvairios informacijos, talentingų ir kūrybiškų žmonių, unikalių patirčių ir istorijų, įnešanti idėjų, įkvepianti naujiems projektams bei apjungianti esamus ir būsimus fotografus, fotografijos mylėtojus ir Lietuvos vardą garsinančius žmones, kurie vis dažniau džiugina savo darbo rezultatais. Pertraukų metu dalyviai galėjo vaišintis nealkoholiniais gėrimais, išbandyti naujausią fototechniką, fotografuoti, konsultuotis, dienos pabaigoje pasimėgauti gatvės šokėjos pasirodymu. Daugybė įspūdžių ir teigiamų atsiliepimų rodo, kad toks festivalis reikalingas, o remiantis šio renginio rezultatais jau planuojamas kitų metų SNAP 2020.

 

 

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *